Când i-am propus lui David să construim o cursă cu obstacole din piese Lego a fost super încântat. Eu m-am așteptat să fie nevoie mai mult de implicarea mea, dar nu a fost cazul. A gândit foarte mult singur, a făcut și refăcut de câteva ori. De altfel a construit mai multe modele, unele mai complicate decât altele și a făcut asta câteva zile la rând. Din când în când mă mai lăsa și pe mine să îmi dau cu părerea, dar nu prea des.
Ce am folosit:
– Placă Lego (noi am avut dimensiunea 32 cu 32 cărămiduțe)
– Piese lego (dimensiuni diferite, culori diferite)
– Minge mică (noi am avut una din fier de la un joc de gravitație)
Cum am procedat:
Pe o placă Lego mai mare (noi am avut dimensiunea 32 cu 32 cărămiduțe) a construit un labirint prin care mingea trebuia să ajungă la final, unde putea să iasă de pe placă. După prima variantă în care se termina repede cursa, a regândit și a pus mai multe obstacole și mai complexe. Nu am avut un model predefinit și asta a ajuta la dezvoltarea logicii și a creativității.
Pe mine m-a lăsat foarte puțin să intervin. A stabilit singur și diferite reguli cum ar fi să jucăm cu 5 biluțe. Începeam cu una și când finalizam cursa, o luam de la capăt și mai adăugat o bilă. Sau, mai adăugam piese după 8 secunde de joc, piese care îngreunau cursa, așa că, dacă nu finalizai după 8 secunde, jocul devenea mai complex.
La unele curse a adăugat și un tunel, sau a pus o anumită piesă mai slab fixată pe placă, în așa fel încât, dacă o loveai, se desprindea și iar jocul devenea mai dificil.
Care sunt oportunitățile de învățare:
– dezvoltarea logicii
– dezvoltarea gândirii spațiale
– dezvoltarea creativității
– dezvoltarea coordonării ochi-mână
Mai multe idei de jocuri și activități pe categorii de vârstă și dezvoltare de abilități găsiți aici.
Sursă poza: Dan Burton @ Unsplash
♦ Vă invit să dați like paginii de Facebook a blog-ului sau să vă abonați la newsletter, prin introducerea adresei de e-mail (dreapta paginii, rubrica “Notificări articole”). ♦