Fața din fetru – vocabular, logica si sentimente 

Fața din fetru

Ieri am făcut pentru David o activitate foarte simpatică și simplă, ”Fața din fetru”, care poate fi folosită în diverse scopuri, în funcție de vârsta copilului și de abilitățile pe care dorești să le dezvolți:

 

  • În jur de 2 ani: 
    – ajută la dezvoltarea vocabularului numind părți ale corpului. David cunoaște în detaliu fiecare componentă corporală dar încă nu le poate denumi pe toate.
    – îl menține ocupat atunci când călătorești sau ai o întâlnire sau vrei să dai cu aspiratorul.
  • În jur de 3 ani:
    – îi dezvoltă logica fiind nevoit să gândească care e locul pentru fiecare element.
    – cu ajutorul adultului poate învăța direcțiile: „pune urechea în partea dreaptă”, „pune părul în partea de sus a feței” etc
    – poate lucra individual dezvoltându-și imaginația (pentru asta este nevoie să faceți mai multe modele pe care el să le poată îmbina după bunul plac)
    – îl ajută să deosebească sentimentele și să le numească (va trebui să faceți o gură cu colțurile ridicate în semn de zâmbet și cu colțurile lăsate în semn de supărare, spancenele arcuite la fel, lacrimi etc).
De ce anume am avut nevoie?

– fetru diverse culori (am găsit în Jumbo la un preț foarte bun)
– o bucată de carton
– o coală albă
– creion
– foarfecă
– lipici
– markere (eu am folosit roșu, albastru și negru)

Cum am procedat?

Pe carton am trasat forma unei fețe ovale si am decupat-o. Am trasat pe fetru de culoare roz și am decupat, apoi am lipit pe carton. Pentru restul detaliilor mie mi-a fost mai ușor să schițez mai întâi formele pe o coală albă și să le folosesc ca șablon pe fetru. Am făcut cu markere contur la nas, urechi, ochi pentru a se deosebi cât mai bine. Pentru părțile acestea nu am folosit lipici, se prind bine una de alta datorită materialului.

Fata din fetru - vocabular, logica si sentimente2

David a recunoscut fiecare parte a feței, pe unele le-a denumit (mai ales cerceii, acesta e și motivul pentru care am ales să fac o fată) și mereu arăta și pe propria moacă simpatică, apoi îmi dădea mie să le pun (chiar îmi indica locul).

 

David – 1 an și 10 luni

 

Mai multe idei de jocuri și activități pe categorii de vârstă și dezvoltare de abilități găsiți aici.

 

 

Sursă poza: Joshua Coleman @ Unsplash

 

 Vă invit să dați like paginii de Facebook a blog-ului sau să vă abonați la newsletter, prin introducerea adresei de e-mail (dreapta paginii, rubrica “Notificări articole”). 

 

 

Sunt psiholog și psihoterapeut specializat în terapia traumei și în psihoterapia copilului, cuplului și familiei. Am o experiență de peste 14 ani în lucrul cu adulți și copii, atât în cabinet, cât și în mediul ONG, și sunt psiholog colaborator al Institutului pentru Studiul și Tratamentul Traumei (ISTT) din București. Lucrez cu adulți în ședințe de psihoterapie individuală și de grup, precum și în consiliere parentală – acolo unde întrebările despre relația cu copilul aduc în lumină și propriile răni, nevoi sau limite. Prin proiectul „Rădăcini Sănătoase”, susțin prevenția psihologică și educația emoțională pentru viitori părinți și specialiști, cu scopul de a construi relații sigure încă de la începutul vieții. Sunt fascinată de puterea psihicului uman de a se vindeca și a se reconstrui, indiferent câte furtuni a fost nevoit să ducă. Cred cu tărie că oamenii sunt făcuți să iubească și să fie buni – doar că uneori nu își mai dau voie. În spatele zidurilor ridicate pentru a se proteja, rămâne mereu o parte vie, care încă știe să simtă și să iubească. Și altfel se poate.
Articole create 554

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Începe să tastezi termenul de căutare mai sus și apasă Enter pentru a căuta. Apasă ESC pentru a anula.